Smary
Wekem Smar wysokonaciskowy WS 367![]() WS 367 WEKEM jest wyjątkowo przyczepnym środkiem smarnym o długotrwałym działaniu. Posiada odporność na sól i duże zabrudzenia . Odporność na temperaturę od -40 ° C do +200 ° C. Odporny na wszelkie wpływy atmosferyczne, a dzięki ekstremalnej zdolności pełzania zapewnia długotrwałe smarowanie nawet w ciasnych przestrzeniach.
Właściwości:
- syntetyczny smar
- odporny na wysokie ciśnienie i temperaturę od -40 ° C do +200 ° C
- bardzo wysoka przyczepność nawet przy ekstremalnych obciążeniach
- odporny na wirowanie, odporny na korozję
- odporny na wodę, słoną wodę, słabe kwasy i zasady
- bardzo długotrwały efekt, bardzo dobra zdolność pełzania
Zastosowanie:
WS 367 służy do stałego smarowania łożysk, kół zębatych i przekładni ślimakowych, rolek i łożyska kulkowe, wszelkiego rodzaju złącza i sprzęgła, a także łańcuchy i liny stalowe.
Opakowanie:
Smar wysokociśnieniowy WS 367 jest dostępny w 400 ml puszkach aerozolowych. Opakowanie = 12 sztuk Numer artykułu: 0316703670400
Przygotowanie do użycia:
Przed użyciem WS 367 usunąć wszelkie pozostałości tłuszczu, np. z profesjonalnym środkiem czyszczącym w sprayu WS 2000. Przed użyciem mocno wstrząsnąć.
Spryskaj dostatecznie powierzchnię ślizgową lub szczeliny wystające z odległości około 20 cm. Poczekaj na penetrację i ponownie spryskaj, jeśli to konieczne.
Dane techniczne:
Kolor: bezbarwny
Odporność temperaturowa: od -40 ° C do + 200 ° C
Temperatura przechowywania: od + 5 ° C do maks. +25 ° C
Okres ważności: 24 miesiące w temperaturze od + 5 ° C do maks. +25 ° C. Chronić przed mrozem i bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. więcej »
| ||||||||||||
Safety Carb - dodatki do paliw![]() W naszej ofercie znajdziecie Państwo również nowej generacji dodatki do paliw Safety Carb, których jesteśmy wyłącznym dystrybutorem na rynek Polski.
Safety Carb są to potwierdzone przez homologację, najwyższej jakości dodatki do oleju napędowego, olejów opałowych, benzyn oraz olejów silnikowych i przekładniowych. Dodatki te opracowane są w oparciu o doświadczenia z kanadyjskiego rynku paliw, na bazie kanadyjskiego konceptu chemicznego.
Dzięki właściwościom czyszczącym i smarnym dodatków możliwa jest redukcja objętościowego zużycia paliw nawet o 3%-5%, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności pracy silników, pieców i urządzeń grzewczych.
Dodatkową zaletą jest pozytywny wpływ na emisję CO2 oraz emisję innych zanieczyszczeń. Wyniki te potwierdza homologacja francuskiego instytutu homologacji UTAC (l'Union Technique de l'Automobil du Motocycle et du Cycle).
-
Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie: https://www.blueberryoil.com/.
- więcej » | ||||||||||||
SILVER-LUB 1000 art.nr 52001![]() SILVER-LUB 1000
Art.nr 55204 Specjalistyczny smar bezołowiowy·
SILVER-LUB 1000 jest wysokotemperaturowym środkiem smarującym działającym delikatnie wygładzająco na powierzchnie metali.
Posiada wysoką wytrzymałość na ściskanie, ścieranie i nadzwyczajne właściwości ochronne przed korozją.
Odporny na kwasy i opary.
Zastosowanie: Nie dopuszcza do zapieczenia śrub, dolców i nakrętek, również ze stali chromo- niklowej. Ułatwia narzynanie gwintów wewnętrznych. Utrudnia zapieczenia szczotek w alternatorach, prądownicach elektrycznych. Nie dopuszcza do zacierania się mechanicznych młotów kowalskich. Smaruje rolki śladowe, zabiegowe i łożyskowe taśmociągów. Smaruje matryce i tłoczyska. Ułatwia montaż i demontaż urządzeń. Smaruje zawory nad i pod ziemią.
Dane techniczne:
Odporność na temperaturę odporny na temperatury w zakresie –30do +350stopni C, krótkotrwale do 1000 0C, posiada dużą odporność na ściskanie
Kolor = srebrny
Opakowanie puszka 1 kg/ cena netto 155,90zł więcej » | ||||||||||||
Smary do łożysk![]() W ofercie firmy RiK znajdują się smary temperaturowe oraz spożywcze. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na stronie internetowej. więcej » | ||||||||||||
Condat Pelgrease 282 EP![]() PELGREASE 282 EP jest smarem opracowanym wg całkowicie nowej technologii. Jest przeznaczony do stosowania w urządzeniach mechanicznych o bardzo wysokich obciążeniach.
PELGREASE 282 EP jest przeznaczony specjalnie do stosowania w granulatorach do produkcji pelletu z twardych materiałów jak np. twarde drewno.
ZALETY
Smar nowej generacji PELGREASE 282 EP złożony z mydeł kompleksowych i oleju półsyntetycznego o wysokiej lepkości charakteryzuje się:
nietypowym zachowaniem redukującym przepływ i poddanie się odwirowaniu z krytycznych powierzchni ciernych (smar „sztywnieje” pod wpływem obciążeń kinetycznych)
DANE TECHNICZNE
temperatura kroplenia olej bazowy lepkość oleju bazowego w 40oC aparat 4-kulowy, średnica skaz 1h/40kg średnica skaz 1h/100kg obciążenie zespawania zakres temperatur roboczych
ZALETY PRODUKTU
 technologia Cxe LiCa Cxe
znakomita odporność
na wysokie temperatury
wyjątkowa stabilność mechaniczna w warunkach wysokich obciążeń
stabilna konsystencja
wraz ze wzrostem temperatury
niższe zużycie
zwiększona ochrona łożysk
bardzo dobrymi właściwościami ochronnymi przez mechanicznym zużyciem w warunkach wysokich obciążeń
doskonałymi właściwościami ochronnymi w warunkach „mokrych”: ochrona przed zużyciem ciernym i korozją
PELGREASE 282 EP łączy odporność na rolowanie i nadzwyczajne zachowanie się w warunkach wysokich obciążeń. Zastosowanie produktu zwiększa produktywność w połączeniu z redukcją zużycia środka smarowego i wydłużeniem żywotności łożysk. więcej »
| ||||||||||||
Smary specjalistyczne wodoodporne![]() W ofercie posiadamy nowoczesny smar wodoodporny Lubinar WR 4320. Smar stosowany jest w budownictwie, leśnictwie, mechanice, przemyśle ciężkim, motoryzacji oraz rolnictwie. LUBINAR WR 4320 charakteryzuje się doskonałą odpornością na działanie wody oraz świetną adhezją.
Specyfikacja:
kolor: żółtyNLGI: 2 penetracja w 25°C: 265 ÷ 295temp. pracy: -20°C ÷ 120°C (max 130°C)EP, LS, HL, WR, CR+, CLS więcej » | ||||||||||||
Castrol Spheerol SX 2Castrol Spheerol SX 2 jest smarem do pracy w warunkach dużych obciążeń. Opracowany został na bazie oleju mineralnego z zagęszczaczem kompleksowym wapniowym zapewniającym wysoki stopień odporności na wymywanie przez wodę oraz gwarantującym dobrą ochronę antykorozyjną w wilgotnym środowisku.
Zastosowanie
Spheerol SX 2 jest przeznaczony do smarowania łożysk pracujących z prędkością obrotową do 3000 obr/min. oraz przy temperaturze do 140°C. Zapewnia również dobre smarowanie i ochronę antykorozyjną lin stalowych. Poprzez swoją odporność na wymywanie przez wodę jest polecany do smarowania łożysk w walcowniach oraz obrabiarkach w warunkach obecności wody oraz emulsji. Należy sprawdzić kompatybilność w przypadku dosmarowania smarem z innym rodzajem zagęszczacza.
Zalety
Pierwszorzędna stabilność mechaniczna bez oznak twardnienia.
Nie zawiera rozpuszczalników, metali ciężkich i innych szkodliwych substancji.
Dane Techniczne
Nazwa Metoda Jednostka Wartość
Wygląd Wzrokowo - Jasnobrązowy
Zagęszczacz - - Kompleks wapniowy
Olej bazowy - - Mineralny
Klasa NLGI DIN 51818 - 2
Lepkość oleju bazowego przy 40 °C DIN 51 562 mm²/s 180
Penetracja ISO 2137 0,1 mm 265 - 295
Temperatura kroplenia ISO(DIN) 2176 °C > 300
Aparat 4 kulowy ASTM D2509 kg 540
Test Timken ASTM D2509 lb 65
Emcor test Standard ASTM D2509 stopień 0
Zachowanie w obecności wody słonej ASTM B 117 stopień 1
Zakres temperatur pracy - °C - 20/+140
Oznaczenie DIN DIN 51502 - KP2 N - 20
Spheerol SX 2
Prawne wyłączenie Karta produktu i informacje w niej zawarte są aktualne w momencie jej tworzenie i wydruku. Jednakże , nie dajemy gwarancji ze
prezentowane wyrażenia lub zasugerowane zwroty , są dokładne, precyzyjne i kompletne. Dane zawarte są oparte na testach wykonanych w warunkach
laboratoryjnych i należy je traktować jako wskazówkę i ogólna informacje. Użytkownikom radzimy upewnić się ze korzystają z najnowszej wersji karty danych.
Użytkownicy są odpowiedzialni za bezpieczne użycie produktu , zgodnie z zastosowaniem i odpowiednim doborem , stosując się do… więcej » | ||||||||||||
Castrol Spheerol EPLX 200 SeriaSpheerol EPLX 200-1 i 2 są uniwersalnymi wysokowydajnymi smarami na bazie oleju mineralnego z zagęszczaczem kompleksowo- litowym. Zostały zaprojektowane w celu zapewnienia doskonałych własności smarnych w wysokich
temperaturach. Posiadają zdolność przenoszenia wysokich obciążeń oraz zawierają pakiet starannie dobranych dodatków zapewniających odporność przed utlenianiem, ochronę przed korozją i zużyciem ciernym.
Zastosowanie
Smary Spheerol EPLX 200 zostały opracowane do stosowania w łożyskach tocznych i ślizgowych pracujących w zakresie temperatur od -30 do 150ºC. Mogą być krótkookresowo używane przy temperaturach sięgających do 180ºC w łożyskach przystosowanych do pracy w takich warunkach. W takim przypadku częstotliwość dosmarowań powinna wzrosnąć zgodnie z zaleceniami producenta sprzętu. Do przykładowych aplikacji należą wszelkiego rodzaju urządzenia przemysłowe, silniki elektryczne i obrabiarki, a także zastosowania związane z pracą w podwyższonyc temperaturach- np. w przemyśle papierniczym lub łożyskach urządzeń wentylacyjnych oraz wentylatory pieców suszarniczych. Smary Spheerol EPLX 200 nadają się także do smarowania łpożysk narażonych na wysokie obciążenia i wibracje, np. w walcownich stali czy w maźnicach kolejowych a także w maszynach budowlanym. Długie okresy eksploatacji smarów Spheerol EPLX 200 przy temperaturach przekraczających 100 ºC sprawiają , że doskonale nadają się one do smarowania trudnodostępnych punktów smarnych w urządzeniach
gdzie niemożliwe są częste do smarowania. więcej » | ||||||||||||
PROLUBE Bio-smar Biały Litowy EP![]() Prolube ® Biały smar litowy EP - jest smarem najwyższej jakości. Zawiera dodatki EP zwiększające wytrzymałość na ekstremalne ciśnienia i obciążenia. Jest odporny na wymywanie wodą jak i odporny na działania atmosferyczne. Doskonale konserwuje i posiada właściwości dielektryczne. Tworzy powłokę zapobiegającą rdzy oraz korozji. Biały smar litowy EP spełnia najwyższe wymogi Narodowego Instytutu smarów (NLGI) normy "LB" dla najlepszej ochrony przed zużyciem, utlenianiem, korozją i tarciem. Biały smar litowy EP jest doskonałym smarem który znajduje setki zastosowań we wszystkich gałęziach przemysłu i motoryzacji. Pracuje w szerokim zakresie temperatur a wysoka temperatura zapłonu obniża tarcie i zużycie wszystkich elementów ruchomych zwiększając bezpieczeństwo stosowania. Biały kolor smaru pomaga wykryć ewentualne zanieczyszczenia szybciej niż przy zastosowaniu konwencjonalnych smarów i pomaga chronić drogi sprzęt. więcej »
| ||||||||||||
PROLUBE EPM Bio-wielofunkcyjny smar litowy EP![]() Prolube ® Wielofunkcyjny smar litowy EP
- jest smarem najwyższej jakości, który jest w pełni biodegradowalny. Zawiera dodatki EP zwiększające wytrzymałość na ekstremalne ciśnienia i obciążenia. Odporny na wymywanie wodą i na działania atmosferyczne. Doskonale konserwuje, posiada właściwości dielektryczne, tworzy powłokę zapobiegającą powstawaniu rdzy i korozji. Wielofunkcyjny smar litowy EP spełnia najwyższe wymogi Narodowego Instytutu smarów ( NLGI ) normy " LB " dla najlepszej ochrony przed zużyciem, utlenianiem, korozją i tarciem. Pracuje w szerokim zakresie temperatur a wysoka temperatura zapłonu obniża tarcie i zużycie wszystkich elementów ruchomych zwiększając bezpieczeństwo stosowania. Do zastosowań na każdych stopach metali a nawet plastikach. Znajduje szereg zastosowań w przemyśle ciężkim i lekkim, maszynach budowlanych, sprzęcie drogowym, maszynach górniczych, statkach, jak również samochodach ciężarowych i osobowych. więcej »
| ||||||||||||
Oleje Wielofunkcyjne i do Układów Hydrauliki PojazdówOleje Wielofunkcyjne i do Układów Hydrauliki Pojazdów - wielofunkcyjne oraz do układów hydrauliki pojazdów więcej » | ||||||||||||
Castrol Olit CLS![]() Smary z serii Castrol Olit CLS to ekstremalnie odporne na wodę
wysokowydajne smary na bazie litowo-wapniowej.
Doskonałe właściwości reologiczne w połączeniu z dobrym zachowaniem się w warunkach niskich temperatur pozwalają na stosowanie smarów szerokim zakresie temperatur. Smary Olit CLS posiadają bardzo dobrą ochronę antykorozyjną i odporność
na detergenty oraz sodę kaustyczną.
Zastosowanie
W układach centralnego smarowania dla smarów półpłynnych.
W przekładniach i motoreduktorach smarowanych smarem półpłynnym.
W niesprzyjających warunkach otoczenia (duża wilgotność powietrza, oddziaływanie wody).
Zakres temperatur stosowania -40°C do +100°C.
Klasa- NLGI
000
00
2 więcej » | ||||||||||||
CASTROL SPHEEROL EPLO EPL1 EPL2![]() Castrol Spheerol EPL to seria smarów łożyskowych z zagęszczaczem litowym, opartych na bazie wysoko
rafinowanych olejów mineralnych. Zawierają dodatkami EP a także inhibitory korozji i utleniania.
Dodatkami zawarte w smarze zapewniają dobrą wytrzymałość filmu smarnego przy średnich i dużych
obciążeniach.
Zastosowanie
Spheerol EPL są smarami uniwersalnymi przeznaczonymi do ogólnego smarowania w zakładach pracy. Dostępne
są od penetracji wg NLGI 2 (do uniwersalnego smarowania łożysk) aż do penetracji wg NLGI 00 (jako półpłynne
smary nadającego się do centralnych systemów smarowania oraz do smarowania przekładni). Smary te zapewniają
dobrą ochronę przed korozją, a także są odporne na wymywanie przez wodę, co czyni je szczególnie przydatnymi
dla urządzeń pracujących w wilgotnym i mokrym otoczeniu.
Klasa -NGLI:
EPL 0
EPL 1
EPL 2 więcej » | ||||||||||||
Smar Castrol Longtime PD 0 00 000 1 2![]() CASTROL LONGTIME PD1 + PD2
Smary CASTROL LONGTIME PD1 i PD2 nie zawierają stałych środków smarnych, są odporne na wysokie obciążenia,
cechują się dużą trwałością i szerokim zastosowaniem. Działanie dodatku uszlachetniającego MICROFLUX TRANS® zapewnia dobrą ochronę przed zużyciem ciernym materiału pracującego w ciężkich warunkach, takich jak wibracje, obciążenia udarowe i statyczne. Trzystopniowa reakcja fizyczno-chemiczna wywołana składnikiem MICROFLUX
TRANS® umożliwia wygładzenie obciążonych powierzchni i dzięki temu zwiększenie nośności.
MICROFLUX TRANS® obniża wartość współczynnika tarcia i temperatury, a także zużycie cierne.
ZASTOSOWANIE
W ciężkich warunkach pracy takich jak:
Bardzo duże obciążenia statyczne i dynamiczne, wibracje, szeroki zakres temperatur zastosowania, części zagrożone korozją cierną.
Dla długotrwałego zastosowania w:
przegubach homokinetycznych (równobieżnych), samochodach, przesiewarkach, szlifierkach, frezarkach więcej » | ||||||||||||
Płynny Smar HCTO 600ml![]() Płynny Smar HCTO – Uniwersalny smar płynny odporny na wysokie naciski, wykonany w technologii HCTO co daje mu postać rzadkiej cieczy głęboko penetrującej, łatwo przenikającej pomiędzy materiałami, która po krótkiej chwili zamienia się w wysokociśnieniowy smar o postaci stałej. Doskonały do smarowania miejsc trudno dostępnych a wymagających stałego smaru m.in. sworznie, zawiasy drzwi i zamków, dźwigni hamulcowych, drążków kierowniczych, przegubów kątowych i widełkowych, ogniw lin stalowych, wałów kół zębatych, gwintów roboczych i powierzchni ślizgowych więcej »
| ||||||||||||
Smar wodoodporny WATERPROFF GREASE![]() Smar wodoodporny WATERPROFF GREASE firmy BEL-RAY
to opracowany w unikalny sposób długotrwały smar, który zapewnia maksymalne smarowanie i ochronę przed korozją, zużyciem, rdzewieniem oraz podmyciem wodą.
Smar ten odbiera wodę i działa jako idealne uszczelnienie tulejek, łożysk, wahaczy,sworzni, przegubów, wieloklinów, punktów smarowania podwozia oraz innych zastosowań. Zapewnia trwałą ochronę przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi.
Doskonale sprawdza się również w warunkach wodnych w tym wodę słodką, słoną oraz zmieniającą się temperaturę powietrza
Zakres pracy 177 stopni
Produkt fabrycznie nowy
BEL-RAY jest firmą z USA więcej » | ||||||||||||
Smar Optitemp LG LG 0 + LG 2![]() Niskotemperaturowe smary, kompatybilne z plastikiem
Opis
Optitemp LG 0 oraz LG 2 to syntetyczne smary, oparte na bazie polialfaolefin z zagęszczaczem litowym. Zostały
specjalnie zaprojektowane do pracy w niskich temperaturach oraz do łożysk pracujących z dużymi prędkościami
w normlanym zakresie temperatur. Posiadają dobrą kompatybilność z plastikami i elastomerami.
Optitemp LG 2 posiada dopuszczenia:
VW/AUDI - TL-VW 778 A
BMW - GKM No.0127 403, 0127 473
DBL - 6827.40
Brose - 002-563501-104 grupa 3
Optitemp LG 0:
Opel - B 040 0060
Zastosowanie
Cylinderki zamków i zamki w pojazdach.
Łożyska ślizgowe i toczne, łożyska sprzęgieł, piasty kół, eksploatowanych w długich okresach oraz
w niskich temperaturach.
Łożyska pracujące z dużymi prędkościami (n x dm - współczynnik powyżej 1 000 000).
Smarowanie powierzchni ślizgowych od -50°C do +100°C (LG 0) lub do +120°C(LG 2).
Optitemp LG 0, ze względu na swoją miękką, półpłynną konsystencję smaru jest szczególnie polecany
do smarowania punktów tarc więcej »
| ||||||||||||
Smary samochodowe![]() Oferujemy szeroki wybór smarów samochodowych, zarówno smary uniwersalne, odporne na wodę, czy też, odporne na wysokie temperatury, syntetyczne, lub biodegradowalne renomowanych marek takich jak: GULF, TEXACO, CYCLON, DAYTONA. więcej » | ||||||||||||
Uniwersalny smar MOLYKOTE BR2 Plus![]() WŁAŚCIWOŚCI:
•Zdolność przenoszenia dużych obciążeń
•Nie utlenia się dlatego jest odpowiedni do długotrwałego zastosowania
•Dobra odporność na wypłukiwanie przez wodę
•Dobra ochrona przed korozją cierną
TYPOWE ZASTOSOWANIA:
Łożyska toczne, łożyska ślizgowe, prowadnice liniowe, toczne elementy prowadnic, połączenia trzpieniowe, wrzeciona, wielowypusty
SKŁAD:
•Olej mineralny
•Mydło litowe
•Stałe środki smarne
•Dodatek EP
•Środek przeciw-korozyjny
ZAKRES TEMPERATUR:
-30°C do 130°C
krótkotrwale do 150°C więcej » | ||||||||||||
MOLYKOTE 55 O-ring smar silikonowy![]() OPIS:
Wysoka odporność na utlenianie.
Szeroki zakres temperatury roboczej.
Dobra ochrona przed korozją.
Kompatybilność z wieloma plastikami i elastomerami.
TYPOWE ZASTOSOWANIA:
Dynamiczne smarowanie elementów z gumy i metalowych części w układach pneumatycznych w lotnictwie, motoryzacji i urządzeniach przemysłowych.
PARAMETRY:
Skład - Olej silikonowy; Estry; Mydło litowe.
Zakres temperatur - Od -65 do +175°C więcej » |
Smary
Smary w samochodach, tak jak zresztą również w przypadku innych maszyn, są wykorzystywane do utworzenia warstwy poślizgowej i w efekcie do zmniejszania tarcia łożysk czy przekładni. Oprócz tego, smary pełnią zazwyczaj funkcje dodatkowe, takie jak na przykład wspomaganie odprowadzania ciepła i zabezpieczanie przed przegrzaniem. Mają także działanie przeciwutleniające oraz przeciwkorozyjne, zabezpieczają również przed starzeniem i zużyciem.