Smary
Wekem Smar wysokonaciskowy WS 367![]() WS 367 WEKEM jest wyjątkowo przyczepnym środkiem smarnym o długotrwałym działaniu. Posiada odporność na sól i duże zabrudzenia . Odporność na temperaturę od -40 ° C do +200 ° C. Odporny na wszelkie wpływy atmosferyczne, a dzięki ekstremalnej zdolności pełzania zapewnia długotrwałe smarowanie nawet w ciasnych przestrzeniach.
Właściwości:
- syntetyczny smar
- odporny na wysokie ciśnienie i temperaturę od -40 ° C do +200 ° C
- bardzo wysoka przyczepność nawet przy ekstremalnych obciążeniach
- odporny na wirowanie, odporny na korozję
- odporny na wodę, słoną wodę, słabe kwasy i zasady
- bardzo długotrwały efekt, bardzo dobra zdolność pełzania
Zastosowanie:
WS 367 służy do stałego smarowania łożysk, kół zębatych i przekładni ślimakowych, rolek i łożyska kulkowe, wszelkiego rodzaju złącza i sprzęgła, a także łańcuchy i liny stalowe.
Opakowanie:
Smar wysokociśnieniowy WS 367 jest dostępny w 400 ml puszkach aerozolowych. Opakowanie = 12 sztuk Numer artykułu: 0316703670400
Przygotowanie do użycia:
Przed użyciem WS 367 usunąć wszelkie pozostałości tłuszczu, np. z profesjonalnym środkiem czyszczącym w sprayu WS 2000. Przed użyciem mocno wstrząsnąć.
Spryskaj dostatecznie powierzchnię ślizgową lub szczeliny wystające z odległości około 20 cm. Poczekaj na penetrację i ponownie spryskaj, jeśli to konieczne.
Dane techniczne:
Kolor: bezbarwny
Odporność temperaturowa: od -40 ° C do + 200 ° C
Temperatura przechowywania: od + 5 ° C do maks. +25 ° C
Okres ważności: 24 miesiące w temperaturze od + 5 ° C do maks. +25 ° C. Chronić przed mrozem i bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. więcej »
| ||||||||||||
SILVER-LUB 1000 art.nr 52001![]() SILVER-LUB 1000
Art.nr 55204 Specjalistyczny smar bezołowiowy·
SILVER-LUB 1000 jest wysokotemperaturowym środkiem smarującym działającym delikatnie wygładzająco na powierzchnie metali.
Posiada wysoką wytrzymałość na ściskanie, ścieranie i nadzwyczajne właściwości ochronne przed korozją.
Odporny na kwasy i opary.
Zastosowanie: Nie dopuszcza do zapieczenia śrub, dolców i nakrętek, również ze stali chromo- niklowej. Ułatwia narzynanie gwintów wewnętrznych. Utrudnia zapieczenia szczotek w alternatorach, prądownicach elektrycznych. Nie dopuszcza do zacierania się mechanicznych młotów kowalskich. Smaruje rolki śladowe, zabiegowe i łożyskowe taśmociągów. Smaruje matryce i tłoczyska. Ułatwia montaż i demontaż urządzeń. Smaruje zawory nad i pod ziemią.
Dane techniczne:
Odporność na temperaturę odporny na temperatury w zakresie –30do +350stopni C, krótkotrwale do 1000 0C, posiada dużą odporność na ściskanie
Kolor = srebrny
Opakowanie puszka 1 kg/ cena netto 155,90zł więcej » | ||||||||||||
Smary do łożysk![]() W ofercie firmy RiK znajdują się smary temperaturowe oraz spożywcze. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na stronie internetowej. więcej » | ||||||||||||
Condat Pelgrease 282 EP![]() PELGREASE 282 EP jest smarem opracowanym wg całkowicie nowej technologii. Jest przeznaczony do stosowania w urządzeniach mechanicznych o bardzo wysokich obciążeniach.
PELGREASE 282 EP jest przeznaczony specjalnie do stosowania w granulatorach do produkcji pelletu z twardych materiałów jak np. twarde drewno.
ZALETY
Smar nowej generacji PELGREASE 282 EP złożony z mydeł kompleksowych i oleju półsyntetycznego o wysokiej lepkości charakteryzuje się:
nietypowym zachowaniem redukującym przepływ i poddanie się odwirowaniu z krytycznych powierzchni ciernych (smar „sztywnieje” pod wpływem obciążeń kinetycznych)
DANE TECHNICZNE
temperatura kroplenia olej bazowy lepkość oleju bazowego w 40oC aparat 4-kulowy, średnica skaz 1h/40kg średnica skaz 1h/100kg obciążenie zespawania zakres temperatur roboczych
ZALETY PRODUKTU
 technologia Cxe LiCa Cxe
znakomita odporność
na wysokie temperatury
wyjątkowa stabilność mechaniczna w warunkach wysokich obciążeń
stabilna konsystencja
wraz ze wzrostem temperatury
niższe zużycie
zwiększona ochrona łożysk
bardzo dobrymi właściwościami ochronnymi przez mechanicznym zużyciem w warunkach wysokich obciążeń
doskonałymi właściwościami ochronnymi w warunkach „mokrych”: ochrona przed zużyciem ciernym i korozją
PELGREASE 282 EP łączy odporność na rolowanie i nadzwyczajne zachowanie się w warunkach wysokich obciążeń. Zastosowanie produktu zwiększa produktywność w połączeniu z redukcją zużycia środka smarowego i wydłużeniem żywotności łożysk. więcej »
| ||||||||||||
Smary specjalistyczne wodoodporne![]() W ofercie posiadamy nowoczesny smar wodoodporny Lubinar WR 4320. Smar stosowany jest w budownictwie, leśnictwie, mechanice, przemyśle ciężkim, motoryzacji oraz rolnictwie. LUBINAR WR 4320 charakteryzuje się doskonałą odpornością na działanie wody oraz świetną adhezją.
Specyfikacja:
kolor: żółtyNLGI: 2 penetracja w 25°C: 265 ÷ 295temp. pracy: -20°C ÷ 120°C (max 130°C)EP, LS, HL, WR, CR+, CLS więcej » | ||||||||||||
Castrol Spheerol SX 2Castrol Spheerol SX 2 jest smarem do pracy w warunkach dużych obciążeń. Opracowany został na bazie oleju mineralnego z zagęszczaczem kompleksowym wapniowym zapewniającym wysoki stopień odporności na wymywanie przez wodę oraz gwarantującym dobrą ochronę antykorozyjną w wilgotnym środowisku.
Zastosowanie
Spheerol SX 2 jest przeznaczony do smarowania łożysk pracujących z prędkością obrotową do 3000 obr/min. oraz przy temperaturze do 140°C. Zapewnia również dobre smarowanie i ochronę antykorozyjną lin stalowych. Poprzez swoją odporność na wymywanie przez wodę jest polecany do smarowania łożysk w walcowniach oraz obrabiarkach w warunkach obecności wody oraz emulsji. Należy sprawdzić kompatybilność w przypadku dosmarowania smarem z innym rodzajem zagęszczacza.
Zalety
Pierwszorzędna stabilność mechaniczna bez oznak twardnienia.
Nie zawiera rozpuszczalników, metali ciężkich i innych szkodliwych substancji.
Dane Techniczne
Nazwa Metoda Jednostka Wartość
Wygląd Wzrokowo - Jasnobrązowy
Zagęszczacz - - Kompleks wapniowy
Olej bazowy - - Mineralny
Klasa NLGI DIN 51818 - 2
Lepkość oleju bazowego przy 40 °C DIN 51 562 mm²/s 180
Penetracja ISO 2137 0,1 mm 265 - 295
Temperatura kroplenia ISO(DIN) 2176 °C > 300
Aparat 4 kulowy ASTM D2509 kg 540
Test Timken ASTM D2509 lb 65
Emcor test Standard ASTM D2509 stopień 0
Zachowanie w obecności wody słonej ASTM B 117 stopień 1
Zakres temperatur pracy - °C - 20/+140
Oznaczenie DIN DIN 51502 - KP2 N - 20
Spheerol SX 2
Prawne wyłączenie Karta produktu i informacje w niej zawarte są aktualne w momencie jej tworzenie i wydruku. Jednakże , nie dajemy gwarancji ze
prezentowane wyrażenia lub zasugerowane zwroty , są dokładne, precyzyjne i kompletne. Dane zawarte są oparte na testach wykonanych w warunkach
laboratoryjnych i należy je traktować jako wskazówkę i ogólna informacje. Użytkownikom radzimy upewnić się ze korzystają z najnowszej wersji karty danych.
Użytkownicy są odpowiedzialni za bezpieczne użycie produktu , zgodnie z zastosowaniem i odpowiednim doborem , stosując się do… więcej » | ||||||||||||
Castrol Spheerol EPLX 200 SeriaSpheerol EPLX 200-1 i 2 są uniwersalnymi wysokowydajnymi smarami na bazie oleju mineralnego z zagęszczaczem kompleksowo- litowym. Zostały zaprojektowane w celu zapewnienia doskonałych własności smarnych w wysokich
temperaturach. Posiadają zdolność przenoszenia wysokich obciążeń oraz zawierają pakiet starannie dobranych dodatków zapewniających odporność przed utlenianiem, ochronę przed korozją i zużyciem ciernym.
Zastosowanie
Smary Spheerol EPLX 200 zostały opracowane do stosowania w łożyskach tocznych i ślizgowych pracujących w zakresie temperatur od -30 do 150ºC. Mogą być krótkookresowo używane przy temperaturach sięgających do 180ºC w łożyskach przystosowanych do pracy w takich warunkach. W takim przypadku częstotliwość dosmarowań powinna wzrosnąć zgodnie z zaleceniami producenta sprzętu. Do przykładowych aplikacji należą wszelkiego rodzaju urządzenia przemysłowe, silniki elektryczne i obrabiarki, a także zastosowania związane z pracą w podwyższonyc temperaturach- np. w przemyśle papierniczym lub łożyskach urządzeń wentylacyjnych oraz wentylatory pieców suszarniczych. Smary Spheerol EPLX 200 nadają się także do smarowania łpożysk narażonych na wysokie obciążenia i wibracje, np. w walcownich stali czy w maźnicach kolejowych a także w maszynach budowlanym. Długie okresy eksploatacji smarów Spheerol EPLX 200 przy temperaturach przekraczających 100 ºC sprawiają , że doskonale nadają się one do smarowania trudnodostępnych punktów smarnych w urządzeniach
gdzie niemożliwe są częste do smarowania. więcej » | ||||||||||||
PROLUBE Bio-smar Biały Litowy EP![]() Prolube ® Biały smar litowy EP - jest smarem najwyższej jakości. Zawiera dodatki EP zwiększające wytrzymałość na ekstremalne ciśnienia i obciążenia. Jest odporny na wymywanie wodą jak i odporny na działania atmosferyczne. Doskonale konserwuje i posiada właściwości dielektryczne. Tworzy powłokę zapobiegającą rdzy oraz korozji. Biały smar litowy EP spełnia najwyższe wymogi Narodowego Instytutu smarów (NLGI) normy "LB" dla najlepszej ochrony przed zużyciem, utlenianiem, korozją i tarciem. Biały smar litowy EP jest doskonałym smarem który znajduje setki zastosowań we wszystkich gałęziach przemysłu i motoryzacji. Pracuje w szerokim zakresie temperatur a wysoka temperatura zapłonu obniża tarcie i zużycie wszystkich elementów ruchomych zwiększając bezpieczeństwo stosowania. Biały kolor smaru pomaga wykryć ewentualne zanieczyszczenia szybciej niż przy zastosowaniu konwencjonalnych smarów i pomaga chronić drogi sprzęt. więcej »
| ||||||||||||
PROLUBE EPM Bio-wielofunkcyjny smar litowy EP![]() Prolube ® Wielofunkcyjny smar litowy EP
- jest smarem najwyższej jakości, który jest w pełni biodegradowalny. Zawiera dodatki EP zwiększające wytrzymałość na ekstremalne ciśnienia i obciążenia. Odporny na wymywanie wodą i na działania atmosferyczne. Doskonale konserwuje, posiada właściwości dielektryczne, tworzy powłokę zapobiegającą powstawaniu rdzy i korozji. Wielofunkcyjny smar litowy EP spełnia najwyższe wymogi Narodowego Instytutu smarów ( NLGI ) normy " LB " dla najlepszej ochrony przed zużyciem, utlenianiem, korozją i tarciem. Pracuje w szerokim zakresie temperatur a wysoka temperatura zapłonu obniża tarcie i zużycie wszystkich elementów ruchomych zwiększając bezpieczeństwo stosowania. Do zastosowań na każdych stopach metali a nawet plastikach. Znajduje szereg zastosowań w przemyśle ciężkim i lekkim, maszynach budowlanych, sprzęcie drogowym, maszynach górniczych, statkach, jak również samochodach ciężarowych i osobowych. więcej »
| ||||||||||||
Oleje Wielofunkcyjne i do Układów Hydrauliki PojazdówOleje Wielofunkcyjne i do Układów Hydrauliki Pojazdów - wielofunkcyjne oraz do układów hydrauliki pojazdów więcej » | ||||||||||||
Castrol Olit CLS![]() Smary z serii Castrol Olit CLS to ekstremalnie odporne na wodę
wysokowydajne smary na bazie litowo-wapniowej.
Doskonałe właściwości reologiczne w połączeniu z dobrym zachowaniem się w warunkach niskich temperatur pozwalają na stosowanie smarów szerokim zakresie temperatur. Smary Olit CLS posiadają bardzo dobrą ochronę antykorozyjną i odporność
na detergenty oraz sodę kaustyczną.
Zastosowanie
W układach centralnego smarowania dla smarów półpłynnych.
W przekładniach i motoreduktorach smarowanych smarem półpłynnym.
W niesprzyjających warunkach otoczenia (duża wilgotność powietrza, oddziaływanie wody).
Zakres temperatur stosowania -40°C do +100°C.
Klasa- NLGI
000
00
2 więcej » | ||||||||||||
CASTROL SPHEEROL EPLO EPL1 EPL2![]() Castrol Spheerol EPL to seria smarów łożyskowych z zagęszczaczem litowym, opartych na bazie wysoko
rafinowanych olejów mineralnych. Zawierają dodatkami EP a także inhibitory korozji i utleniania.
Dodatkami zawarte w smarze zapewniają dobrą wytrzymałość filmu smarnego przy średnich i dużych
obciążeniach.
Zastosowanie
Spheerol EPL są smarami uniwersalnymi przeznaczonymi do ogólnego smarowania w zakładach pracy. Dostępne
są od penetracji wg NLGI 2 (do uniwersalnego smarowania łożysk) aż do penetracji wg NLGI 00 (jako półpłynne
smary nadającego się do centralnych systemów smarowania oraz do smarowania przekładni). Smary te zapewniają
dobrą ochronę przed korozją, a także są odporne na wymywanie przez wodę, co czyni je szczególnie przydatnymi
dla urządzeń pracujących w wilgotnym i mokrym otoczeniu.
Klasa -NGLI:
EPL 0
EPL 1
EPL 2 więcej » | ||||||||||||
Smar Castrol Longtime PD 0 00 000 1 2![]() CASTROL LONGTIME PD1 + PD2
Smary CASTROL LONGTIME PD1 i PD2 nie zawierają stałych środków smarnych, są odporne na wysokie obciążenia,
cechują się dużą trwałością i szerokim zastosowaniem. Działanie dodatku uszlachetniającego MICROFLUX TRANS® zapewnia dobrą ochronę przed zużyciem ciernym materiału pracującego w ciężkich warunkach, takich jak wibracje, obciążenia udarowe i statyczne. Trzystopniowa reakcja fizyczno-chemiczna wywołana składnikiem MICROFLUX
TRANS® umożliwia wygładzenie obciążonych powierzchni i dzięki temu zwiększenie nośności.
MICROFLUX TRANS® obniża wartość współczynnika tarcia i temperatury, a także zużycie cierne.
ZASTOSOWANIE
W ciężkich warunkach pracy takich jak:
Bardzo duże obciążenia statyczne i dynamiczne, wibracje, szeroki zakres temperatur zastosowania, części zagrożone korozją cierną.
Dla długotrwałego zastosowania w:
przegubach homokinetycznych (równobieżnych), samochodach, przesiewarkach, szlifierkach, frezarkach więcej » | ||||||||||||
Płynny Smar HCTO 600ml![]() Płynny Smar HCTO – Uniwersalny smar płynny odporny na wysokie naciski, wykonany w technologii HCTO co daje mu postać rzadkiej cieczy głęboko penetrującej, łatwo przenikającej pomiędzy materiałami, która po krótkiej chwili zamienia się w wysokociśnieniowy smar o postaci stałej. Doskonały do smarowania miejsc trudno dostępnych a wymagających stałego smaru m.in. sworznie, zawiasy drzwi i zamków, dźwigni hamulcowych, drążków kierowniczych, przegubów kątowych i widełkowych, ogniw lin stalowych, wałów kół zębatych, gwintów roboczych i powierzchni ślizgowych więcej »
| ||||||||||||
Smar wodoodporny WATERPROFF GREASE![]() Smar wodoodporny WATERPROFF GREASE firmy BEL-RAY
to opracowany w unikalny sposób długotrwały smar, który zapewnia maksymalne smarowanie i ochronę przed korozją, zużyciem, rdzewieniem oraz podmyciem wodą.
Smar ten odbiera wodę i działa jako idealne uszczelnienie tulejek, łożysk, wahaczy,sworzni, przegubów, wieloklinów, punktów smarowania podwozia oraz innych zastosowań. Zapewnia trwałą ochronę przed ekstremalnymi warunkami pogodowymi.
Doskonale sprawdza się również w warunkach wodnych w tym wodę słodką, słoną oraz zmieniającą się temperaturę powietrza
Zakres pracy 177 stopni
Produkt fabrycznie nowy
BEL-RAY jest firmą z USA więcej » | ||||||||||||
Smar Optitemp LG LG 0 + LG 2![]() Niskotemperaturowe smary, kompatybilne z plastikiem
Opis
Optitemp LG 0 oraz LG 2 to syntetyczne smary, oparte na bazie polialfaolefin z zagęszczaczem litowym. Zostały
specjalnie zaprojektowane do pracy w niskich temperaturach oraz do łożysk pracujących z dużymi prędkościami
w normlanym zakresie temperatur. Posiadają dobrą kompatybilność z plastikami i elastomerami.
Optitemp LG 2 posiada dopuszczenia:
VW/AUDI - TL-VW 778 A
BMW - GKM No.0127 403, 0127 473
DBL - 6827.40
Brose - 002-563501-104 grupa 3
Optitemp LG 0:
Opel - B 040 0060
Zastosowanie
Cylinderki zamków i zamki w pojazdach.
Łożyska ślizgowe i toczne, łożyska sprzęgieł, piasty kół, eksploatowanych w długich okresach oraz
w niskich temperaturach.
Łożyska pracujące z dużymi prędkościami (n x dm - współczynnik powyżej 1 000 000).
Smarowanie powierzchni ślizgowych od -50°C do +100°C (LG 0) lub do +120°C(LG 2).
Optitemp LG 0, ze względu na swoją miękką, półpłynną konsystencję smaru jest szczególnie polecany
do smarowania punktów tarc więcej »
| ||||||||||||
Smary samochodowe![]() Oferujemy szeroki wybór smarów samochodowych, zarówno smary uniwersalne, odporne na wodę, czy też, odporne na wysokie temperatury, syntetyczne, lub biodegradowalne renomowanych marek takich jak: GULF, TEXACO, CYCLON, DAYTONA. więcej » | ||||||||||||
Uniwersalny smar MOLYKOTE BR2 Plus![]() WŁAŚCIWOŚCI:
•Zdolność przenoszenia dużych obciążeń
•Nie utlenia się dlatego jest odpowiedni do długotrwałego zastosowania
•Dobra odporność na wypłukiwanie przez wodę
•Dobra ochrona przed korozją cierną
TYPOWE ZASTOSOWANIA:
Łożyska toczne, łożyska ślizgowe, prowadnice liniowe, toczne elementy prowadnic, połączenia trzpieniowe, wrzeciona, wielowypusty
SKŁAD:
•Olej mineralny
•Mydło litowe
•Stałe środki smarne
•Dodatek EP
•Środek przeciw-korozyjny
ZAKRES TEMPERATUR:
-30°C do 130°C
krótkotrwale do 150°C więcej » | ||||||||||||
MOLYKOTE 55 O-ring smar silikonowy![]() OPIS:
Wysoka odporność na utlenianie.
Szeroki zakres temperatury roboczej.
Dobra ochrona przed korozją.
Kompatybilność z wieloma plastikami i elastomerami.
TYPOWE ZASTOSOWANIA:
Dynamiczne smarowanie elementów z gumy i metalowych części w układach pneumatycznych w lotnictwie, motoryzacji i urządzeniach przemysłowych.
PARAMETRY:
Skład - Olej silikonowy; Estry; Mydło litowe.
Zakres temperatur - Od -65 do +175°C więcej » | ||||||||||||
MOLYKOTE D-321 R![]() OPIS
Szybkie i łatwe zastosowanie, utwardzanie na powietrzu.
Doskonała adhezja na gładkich powierzchniach.
Niski współczynnik tarcia.
Ochrona przed drganiami ciernymi.
Szeroki zakres temperatur roboczych.
TYPOWE ZASTOSOWANIA:
Szpilki gwintowane w cylindrach silników, silnie obciążone przekładnie zębate, suche smarowanie na rozruchu wysoko obciążonych przekładni, lusterka samochodowe, autoklawy, prowadnice w tosterach, opiekaczach, spray montażowy.
PARAMETRY:
Skład - Stałe środki smarne, zagęszczacz nieorganiczny, rozpuszczalniki.
ZAKRES TEMPERATUR:
- Od -180 do +450°C więcej » |
Smary
Smary w samochodach, tak jak zresztą również w przypadku innych maszyn, są wykorzystywane do utworzenia warstwy poślizgowej i w efekcie do zmniejszania tarcia łożysk czy przekładni. Oprócz tego, smary pełnią zazwyczaj funkcje dodatkowe, takie jak na przykład wspomaganie odprowadzania ciepła i zabezpieczanie przed przegrzaniem. Mają także działanie przeciwutleniające oraz przeciwkorozyjne, zabezpieczają również przed starzeniem i zużyciem.