Oleje
Olej silnikowy FUCHS TITAN GT1 PRO GAS 5W40![]() Najwyższej jakości syntetyczny olej TITAN GT1 PRO GAS 5W40 przeznaczony jest do silników zasilanych gazem w samochodach osobowych i dostawczych z instalacją montowaną fabrycznie jak i dodatkowo. Uzyskał aprobatę m.in. Mercedesa, BMW, VW. Jest to produkt z serii PRO GAS, który stworzono specjalnie pod kątem wysokich wymagań, jakie stawiane są olejom do silników zasilanych gazem.
Olej ten w najwyższym stopniu chroni wnętrze silnika przed nadmiernym zużyciem i zapewnia komorze spalania czystość oraz stabilność termiczną.
Pozwala na szybką cyrkulację oleju w magistrali olejowej w silniku oraz łatwy rozruch w niskich temperaturach otoczenia. Dzięki swoim właściwościom gwarantuje niewielkie ubytki oleju oraz ogranicza zużycie paliwa.
Jest kompatybilny z innymi markowymi olejami o tej samej lepkości. więcej »
| ||||||||
Olej silnikowy FUCHS TITAN SYN PRO GAS 10W40![]() Wysokiej jakości, półsyntetyczny olej TITAN SYN PRO GAS 10W40 przeznaczony jest do silników w samochodach osobowych i dostawczych zasilanych gazem CNG lub LPG z instalacją montowaną fabrycznie, jak i dodatkowo. Został stworzony na bazie technologii hydrocracingu IIo - MC (Moleculary Converted), co zbliża jego właściwości do właściwości oleju syntetycznego.
Zaletą tego oleju jest fakt, że pozwala on uzyskać optymalne warunki w silniku dla spalania paliwa CNG i LPG. Gwarantuje dobry rozruch silnika w niskich temperaturach i szybką cyrkulację w magistrali. Posiada wysoką odporność na ścinanie. Posiada wysoką stabilność termiczną, co pozwala na utrzymanie jego właściwych parametrów, szczególnie przy wysokich temperaturach zapłonu.
Doskonale zabezpiecza silnik przed nadmiernym zużyciem.
Jest kompatybilny z innymi markowymi olejami na rynku oraz z elastomerami, które występują w konstrukcji silnika, co nie powoduje rozszczelnień w tego typu miejscach. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN DCTF![]() Najwyższej jakości przekładniowy olej FUCHS TITAN DCTF przeznaczony jest do najnowocześniejszych, dwusprzęgłowych skrzyń biegów (DSG). . Dedykowany jest między innymi do 6 biegowych skrzyń DSG AUDI/VW spełniających normę VW G052182.
Jest to olej , który opracowano w oparciu o nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających. Dzięki swojej formulacji olej ten zapewnia właściwą pracę systemu mokrych sprzęgieł, które wykorzystywane są w skrzyniach dwusprzęgłowych. Zaletą FUCHS TITAN DCTF jest fakt, iż gwarantuje optymalną pracę przekładni nawet w ekstremalnie ciężkich warunkach pracy, dzięki temu iż posiada idealną charakterystykę tarcia oraz wykazuje najwyższą ochronę przeciwzużyciową. Pozwala również na wydłużenie przebiegów pomiędzy wymianami. Gwarantuje optymalną pracę przekładni w niskich temperaturach i posiada bardzo wysoką odporność na utlenianie. więcej »
| ||||||||
Płyn do wspomagania FUCHS TITAN PSF![]() Płyn do wspomagania FUCHS TITAN PSF jest olejem typu ATF spełniającym normę DEXRON II D i przeznaczonym do układów wspomagania kierownicy w samochodach marki Mercedes spełniający normę MB 236.3 więcej » | ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF CVT![]() Przekładniowy olej FUCHS TITAN ATF CVT przeznaczony jest do najnowszej generacji automatycznych, bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT (Countinously Variable Transmission). Posiada on doskonałe właściwości w niskich temperaturach, ze względu na zastosowanie specjalnie wyselekcjonowanych syntetycznych olejów bazowych. Zapewnia wyjątkowe zabezpieczenie również w najtrudniejszych warunkach pracy przekładni. Zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem ściernym w całym okresie eksploatacji, a to wpływa na utrzymanie mocy i minimalne straty wynikające z tarcia. Wyjątkowo zabezpiecza skrzynię przed pienieniem, a specjalny pakiet dodatków zwiększa odporność oleju na utlenianie oraz starzenie.
Nie zaleca się stosowania go w miejsce innych olejów typu ATF. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 7134 FE![]() Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF - FUCHS TITAN ATF 7134 FE dedykowany jest do najnowocześniejszych przekładni MERCEDES BENZ 7G TRONIC (NAG II+). Posiada dopuszczenie Mercedesa MB 236.15 i jest mieszalny tylko z olejami posiadającymi taką normę.
Zaletą tego oleju jest fakt, że wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz na właściwą pracę skrzyni biegów w niskich temperaturach otoczenia. Posiada wyjątkową odporność na ścinanie, co wpływa na wydłużenie okresów między wymianami oleju. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 5005![]() Najwyższej jakości olej typu ATF - FUCHS TITAN ATF 5005 rekomendowany jest do użycia w przekładniach automatycznych wymagających spełnienia normy DEXRON III (H). Zalecany jest również do układów wspomagania kierownicy, zmienników momentu, retarderów oraz przekładni powershift
Opracowany został na bazie specjalnie wyselekcjonowanych olejów bazowych, a także nowoczesnego pakietu dodatków uszlachetniających.
Dzięki nowoczesnej formulacji gwarantuje doskonałe działanie przekładni w niskich jak i wysokich temperaturach pracy otoczenia. Zaletą tego oleju jest fakt, że zabezpiecza skrzynię biegów przed zużyciem. Jego wysoka stabilność oksydacyjna oraz odporność na starzenie powodują brak powstawania osadów. Gwarantuje też doskonałą pracę mokrych sprzęgieł dzięki zoptymalizowanemu pakietowi dodatków uszlachetniających. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 6000 SL![]() Opracowany na bazie nowoczesnych technologii, syntetyczny olej FUCHS TITAN ATF 6000 SL stosuje się do przekładni automatycznych w samochodach osobowych oraz dostawczych. Został zaaprobowany przez General Motors do skrzyń tego koncernu, dzięki temu, że spełnia najnowszą specyfikację DEXRON VI.
Jest kompatybilny ze wszystkimi wcześniejszymi specyfikacjami DEXRON i dlatego może być stosowany w starszych urządzeniach.
Zaletą oleju FUCHS TITAN ATF 6000SL jest fakt, że zwiększa ochronę przed tarciem w porównaniu z podobnymi olejami typu ATF. Wpływa na efektywniejszą pracę nowoczesnych przekładni i konstrukcji starszego typu. Gwarantuje doskonałą ochronę przeciwzużyciową i utrzymanie parametrów pracy przekładni na wysokim poziomie przez cały okres eksploatacji. Posiada wysoką stabilność oksydacyjną.
Jest kompatybilny i mieszalny z innymi olejami typu ATF. więcej »
| ||||||||
Texaco Ursa![]() Texaco URSA to oleje silnikowe klasy UHPD (Ultra High Performance Diesel) spełniający najbardziej aktualne wymagania producentów pojazdów wyposażonych w ciężkie silniki Diesla.
Olej URSA zostały zestawione z wykorzystaniem wysokojakościowych,
półsyntetycznych olejów bazowych i pakietu dodatków zapewniających wyjątkowo dobre walory użytkowe w trakcie eksploatacji.
ZALETY
Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii oleje URSA zapewniają wyjątkowe walory użytkowe w zakresie własności :
• myjących
• dyspergujących
• antypiennych
• przeciwzużyciowych
• ochrony przed polerowaniem gładzi cylindra
• ochrony łożysk przed korozją
• ochrony przed przyrostem lepkości w wysokich temperaturach
• ekstremalnie wydłużonych przebiegów między wymianami oleju więcej »
| ||||||||
URSA![]() Oleje Texaco Ursa to najwyższej jakości oleje silnikowe, przeznaczone do wysoko obciążonych silników Diesla, spełniające najnowsze standardy producentów pojazdów.
Oleje Ursa zostały zestawione przy udziale najwyższej jakości olejów bazowych, oraz odpowiednio dobranego pod względem technologicznym pakietu dodatków uszlachetniających, zapewniających wysokie parametry użytkowe oleju, doskonałą trwałość eksploatacyjną oraz zmniejszone zużycie paliwa.
ZALETY
Oleje silnikowe Texaco Ursa charakteryzują się:
• utrzymywaniem silnika w czystości
• ochroną części przed zużyciem
• zapobieganiem polerowaniu gładzi cylindra
• wysoką odpornością na starzenie
• ochroną przeciwkorozyjną łożysk
• odpornością na pienienie
• niską emisją spalin
• bardzo długimi przebiegami między wymianami oleju więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 4400![]() Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF - FUCHS ATF 4400 stosuje się do najnowszej generacji automatycznych skrzyń biegów, szczególnie do skrzyń japońskich produkowanych przez japońska firmę AISIN-WARNER, do których został opracowany. Skrzynie wyprodukowane przez tę firmę stosowane są w wielu samochodach również europejskich. TITAN ATF 4400 można też stosować w wielu urządzeniach pochodzących od producentów azjatyckich, w których należy stosować oleje spełniające normę DEXRON III.
Zaletą tego oleju jest fakt, iż jest niezwykle odporny na wysokie obciążenia. Zapewnia płynną pracę skrzyni, a także właściwą charakterystykę cierną przez cały okres eksploatacji. Gwarantuje właściwą pracę przekładni w niskich temperaturach otoczenia oraz zapewnia doskonałą odporność na starzenie i oksydację.
Olej TITAN ATF 4400 jest kompatybilny z markowymi olejami ATF dostępnymi na rynku. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 3353![]() Najwyższej jakości olej typu ATF - FUCHS TITAN ATF 3353 stosowany jest do najnowszej generacji przekładni automatycznych (NAG), przekładni 7-biegowych oraz wcześniejszych generacji, przekładni 5-biegowych (NAG). Ma zastosowanie w skrzyniach AUDI / VW TIPTRONIC serii 4HP i 5HP. Znalazł zastosowanie w skrzyniach 6HP i 8HP. Używa się go również w niektórych rodzajach skrzyń manualnych marki Ford (Galaxy), VW (Sharan) i Seat (Alhambra), a także jako płyn do wspomagania w układach kierowniczych.
Oparty jest na wyselekcjonowanych olejach bazowych o wysokim wskaźniku lepkości, dzięki czemu posiada on bardzo dobre właściwości w niskich temperaturach otoczenia. Zaletą FUCHS TITAN ATF 3353 jest fakt, iż pomaga on znacznie zredukować zużycie paliwa. Zapewnia bardzo niski współczynnik tarcia, utrzymujący się na stałym poziomie przez cały okres eksploatacji. Nowoczesne dodatki w nim zastosowane zapobiegają tarciu oraz zużyciu przekładni, gwarantując wysoką odporność na starzenie i utlenianie. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 4134![]() Najwyższej jakości olej przekładniowy typu ATF - FUCHS TITAN ATF 4134 stosowany jest do przekładni automatycznych w samochodach marki Mercedes. Został opracowany, aby zoptymalizować prace przełożeń. Olej ten może być stosowany w samochodach SsangYong, Chrysler Crossfire, w których przewidziano zastosowanie oleju z dopuszczeniem MB 236.14 (MB - A 001 989 68 03).
Zaletą FUCHS TITAN ATF 4134 jest fakt, że zapewnia ograniczenie zużycia paliwa, a także właściwą charaktrystykę cierną. Specjalne dodatki przeciwzużyciowe i modyfikatory tarcia, zapewniają właściwą pracę przekładni w całym okresie eksploatacji.
Olej ten posiada wysoką odporność antyoksydacyjną, odporność na starzenie i doskonałe właściwości niskotemperaturowe. Gwarantuje ograniczenie zużycia paliwa oraz zapewnia doskonałą pracę sprzęgła. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 3000![]() Wysokiej jakości, wielofunkcyjny olej typu ATF - FUCHS TITAN ATF 3000 stosuje się do układów wspomagania kierownicy, a także automatycznych przekładni w samochodach osobowych, pojazdach użytkowych oraz maszynach. Szczególnie zalecany jest do układów wspomagania w samochodów marki FORD. Zalecany jest też do przekładni automatycznych, w których powinien mieć zastosowanie olej klasy DEXRON II.
Doskonale sprawdza się w układach wspomagania, przekładniach i układach hydraulicznych w całym okresie eksploatacji oleju. więcej »
| ||||||||
Olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 4000![]() Najwyższej jakości olej przekładniowy FUCHS TITAN ATF 4000 stosuje się w przekładniach automatycznych i innych układach wspomagających, które wymagają oleju typu ATF. Znalazł zastosowanie w samochodach wielu marek min. OPEL, BMW, Ford, AUDIi/VW. Jest to olej posiadający licencję DEXRON III (H).
FUCHS TITAN ATF 4000 zapewnia płynną zmianę przełożeń w niskich temperaturach.
Jest kompatybilny z większością olejów typu ATF dostępnych na rynku i spełniających normę DEXRON III.
Doskonale chroni skrzynię przed zużyciem oraz korozją i powstawaniem szlamu.
Olej ten utrzymuje stałą charakterystykę temperaturowo-lepkościową, nawet w przypadku bardzo długich przebiegów między wymianami. więcej »
| ||||||||
Olej silnikowy FUCHS TITAN SYN MC 10W40![]() Wysokiej jakości, półsyntetyczny olej TITAN SYN MC 10W40 stosuje się w silnikach benzynowych oraz diesla również turbodoładowanych. Dzięki specyficznemu składowi i dodatkom, olej ten ma uniwersalne zastosowanie i dużą funkcjonalność. Zaletą tego TITAN SYN MC 10W-40 jest fakt, iż gwarantuje on łatwy rozruch w niskich temperaturach otoczenia, a także niskie zużycie oleju. Specjalna formulacja wpływa na szybką cyrkulację oleju w magistrali olejowej, co powoduje bardzo dobre smarowanie silnika w czasie rozruchu. Chroni silnik przed powstawaniem szlamu i zabezpiecza go przed zużyciem. Posiada doskonałą charakterystykę temperaturowo-lepkościową i wysoką odporność na ścinanie. Zapewnia prawidłową pracę popychaczy hydraulicznych.
Jest kompatybilny z innymi olejami silnikowymi dostępnymi na rynku oraz ze wszystkimi materiałami uszczelniającymi w silniku. więcej »
| ||||||||
Olej silnikowy FUCHS TITAN SUPERSYN F Eco-B 5W20![]() Najwyższej jakości, wielosezonowy, silnikowy FUCHS SUPERSYN F Eco-B 5W20 stosuje się do samochodów marki FORD wyposażonych w silniki benzynowe typu EcoBoost. (oprócz modeli - FORD Ka, FORD GALAXY 2,8CD V6 i FORD FOCUS RS). Może być też stosowany w markach samochodów, które wymagają normy ACEA A1/B1.
Zaletami tego oleju jest fakt, iż redukuje zużycie paliwa i obniża emisję spalin. Zapewnia ochronę przeciwzużyciową w „małych” jednostkach silnikowych o zwiększonej mocy. Poza tym korzystnie wpływa na dynamikę silnika. Zapewnia łatwiejszy rozruch zimnego silnika. Posiada wysoką odporność oksydacyjną oraz stabilność temperaturową. więcej »
| ||||||||
Olej silnikowy FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40![]() Uniwersalny, nowoczesny, syntetyczny olej TITAN SUPERSYN 5W40 stosuje się do samochodów z silnikami benzynowymi oraz diesla, również turbodoładowanymi. Zaletą tego oleju jest to, że w niskich temperaturach otoczenia zapewnia łatwy rozruch oraz ogranicza zużycie paliwa. Poza tym jego nowoczesna formulacja wpływa na ograniczenie zużycia ciernego w silniku. W wysokich temperaturach otoczenia gwarantuje wysoką stabilność termiczną.
Wpływa na utrzymanie właściwego ciśnienia w magistrali olejowej, zarówno podczas poruszania się z dużymi prędkościami, a także podczas jazdy miejskiej.
Jego zastosowanie zapewnia wysoką czystość silnika, a niskie odparowywanie zmniejsza zużycie oleju między wymianami.
TITAN SUPERSYN 5W-40 jest kompatybilny z innymi markowymi olejami silnikowymi oraz ze wszystkimi materiałami uszczelniającymi.
Trzeba jednak pamiętać, że domieszki innych olejów, mogą niekorzystnie wpływać na stabilność jego parametrów więcej »
| ||||||||
Olej silnikowy FUCHS GT1 PRO C-3 5W30 XTL![]() Syntetyczny olej silnikowy TITAN GT1 PRO C-3 5W30 przeznaczony jest do najnowszej generacji samochodów osobowych i dostawczych. Szczególnie dedykowany jest do samochodów marki Mercedes, VW i BMW. Proponowany jest do pojazdów z wydłużonym przebiegiem między wymianami.Powinien być wyłącznie stosowany w silnikach diesla pracujących na oleju napędowym o niskiej zawartości siarki, co idealnie wpływa na doskonałe, szybkie i pełne smarowanie silnika.
Jest to olej oparty na nowoczesnej technologii XTL, która pozwala na najwyższe osiągi silnika w całym zakresie temperatur pracy. W porównaniu z innymi olejami o tej samie klasie lepkości, czas dotarcia oleju do najdalszych części wnętrza przy rozruchu zimnego silnika jest krótszy, rozruch szybszy, a zużycie paliwa ograniczone.
Stosowanie TITAN GT1 PRO C-3 5W30 wpływa na znaczne oszczędności eksploatacyjne, ze względu na doskonałe zabezpieczenie katalizatorów i filtrów DPF i wydłużeniu ich żywotność.
Jest kompatybilny z innymi markowymi olejami. więcej »
| ||||||||
Olej silnikowy FUCHS GT1 PRO FLEX 5W30 XTL![]() Syntetyczny olej TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL przeznaczony jest przede wszystkim do samochodów marek Opel, BMW i Mercedes, wyposażonych w system oczyszczania spalin i turbosprężarkę. Oparty jest na rewolucyjnej technologii XTL, która zapewnia idealną ochronę silnika w niskich temperaturach, a także wyjątkowe osiągi. Poza tym wpływa na doskonałe smarowanie, szczególnie w nowoczesnych jednostkach w tym pracujących w systemie START/STOP.
Na podstawie przeprowadzonych badań można zaobserwować, że w porównaniu z innymi olejami o tej samie klasie lepkości SAE, czas dotarcia oleju do najdalszych części wnętrza silnika jest krótszy, rozruch szybszy, a zużycie paliwa ograniczone,
TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL doskonale utrzymuje silnik w czystości, a także znacznie ogranicza zużycie elementów silnika. Wydłuża zużycie katalizatorów oraz żywotność filtrów cząstek stałych DPF/FAP.
Może być stosowany w silnikach wymagających paliwa o niskiej zawartości siarki. więcej »
|
Oleje
Oleje pełnią w naszych autach bardzo ważne funkcje. Odpowiadają między innymi za odprowadzanie ciepła i utrzymywanie stabilności termicznej silnika, chronią go przed korozją, rdzą i utlenianiem, redukują tarcia czy rozpraszają zanieczyszczenia. Wybierając olej stosujemy się najczęściej do zaleceń producenta silnika. Bierzemy też oczywiście pod uwagę typ auta – czy jest to auto z silnikiem Diesla, na benzynę czy gaz. Warto też dostosować lepkość oleju do warunków klimatycznych, w których jeździmy.